En dit is het gekozen logo waarmee we Nijkerk bekend gaan maken in de wijde omgeving!

Sterk merk Nijkerk

Hoe zetten we Nijkerk op een duidelijke en onderscheidende manier op de kaart? We willen tenslotte een herkenbaar Nijkerk, aantrekkelijk voor inwoners, recreanten, toeristen en bedrijven!

Met ondersteuning van een gespecialiseerd bureau, Dietz communicatie, zijn we op zoek gegaan naar het verhaal van Nijkerk. Waar staat Nijkerk voor? Wie komt er naar onze binnenstad en waarom? We hebben een diversiteit aan mensen gesproken, 80 in totaal, “gewone inwoners”, politici, bestuurders, ondernemers, docenten, journalisten, kunstenaars, scholieren, enzovoort.

Uit deze gespreken kwam naar voren dat Nijkerk vooral opvalt door het thema “voeding”. Al van ouds her heeft Nijkerk zeer sterk voortgeborduurd op alles wat met voedsel te maken heeft. Op dit moment zijn er grote voedselproductie bedrijven in Nijkerk gevestigd. Nijkerk maakt deel uit van Regio FoodValley en ongeveer de helft van alle voeding-gerelateerde werkgelegenheid in de Regio FoodValley bevindt zich in Nijkerk. En natuurlijk zijn we trots op de hoge kwaliteit van onze voeding-gerelateerde detailhandel en horeca.

Zo kwamen we op het thema “Circle of Food”:  onderscheidend, relevant  en heel veelzijdig toepasbaar.

We hebben deze keuze breed besproken in de samenleving. De reacties waren over het algemeen enthousiast. En de gesprekken leverden ook creatieve ideeën op hoe we verder kunnen gaan met dit thema.

De komende periode gaan we aan de slag met een logo, slogan en huisstijl. We zullen de samenleving daarbij betrekken. Ook willen we toewerken naar professionele citymarketing. Het creëren van een merk gebeurt nu eenmaal niet op korte termijn. Hiervoor is lange adem en volharding nodig.