Vruchtbare maanden voor Lekker Nijkerk

November en december zijn vruchtbare maanden voor Lekker Nijkerk. “Lekker Nijkerk’ is volop plannen en samenwerkingen aan het smeden voor 2019. Op welke manier kunnen we Nijkerk nog beter op de kaart zetten? Wie willen we aanspreken en hoe en wanneer gaan we dat doen?

Uiteraard hebben we daarnaast ook niet stil gezeten. Zo hebben we keihard gewerkt aan de voorbereiding van het pop-up diner dat op 27 november heeft plaatsgevonden. Wat hebben we veel partijen uit Nijkerk bereid gevonden om mee te werken aan dit evenement!

Verder hebben we een mooie evenementenkalender gemaakt die op meerdere plaatsen in de binnenstad te verkrijgen is.

En tenslotte is hard gewerkt aan de verbetering van de website en de vindbaarheid daarvan. Steeds meer mensen weten ‘Lekker Nijkerk’ online

te vinden en zijn daardoor op de hoogte van alle leuke dingen die je  in de stad kunt ondernemen!

Nu nog een eindsprint tot 2 januari. Voor die tijd zullen jullie ‘Lekker Nijkerk’ ook nog meer in het straatbeeld tegenkomen!

Nijkerkse scholen en horeca slaan handen ineen voor het goede doel

Nijkerk – Accent, Corlear college en Aeres Nijkerk houden op 27 november samen met Nijkerkse horeca en Stichting citymarketing Nijkerk een popup diner voor 100 inwoners uit Nijkerk. De opbrengst gaat naar de voedselbank van Nijkerk.

Het diner gaat plaatsvinden in het pand van Doggenaar O.G. aan de Langestraat 30 in Nijkerk, naast Freewear. Een winkelpand dat op dit moment niet verhuurd wordt.

Stichting Citymarketing Nijkerk wist als initiatiefnemer de scholen, horeca en ondernemers met elkaar te verbinden. Het doel is niet alleen het inzamelen van geld voor de voedselbank. Het gaat ook om het stimuleren van de samenwerking tussen onderwijs en het bedrijfsleven. Daarnaast biedt het leerlingen de kans om ervaring op te doen in een echte werksituatie.

Het menu zal veel lokale ingrediënten bevatten. Zo levert Aeres Nijkerk groenten uit eigen tuin en komt de wijn van de wijngaard Aan de Breede Beek. Leerlingen van Accent
Praktijkonderwijs gaan aan de slag in de keuken en studenten van het Corlear college ontwerpen menukaarten. Nijkerkse horeca zal samen met de chef-kok van Accent leerlingen
begeleiden en ondersteunen.

Iedereen is van harte welkom, reserveren kan via de website: https://lekkernijkerk.nl/popup-diner/

Bedrijven en ondernemers die zich inzetten voor dit project:
• Restaurant Menam Thai Kitchen
• Restaurant de Waegh
• Restaurant Alberto’s
• Van de Pol catering en party service
• Wijngaard Aan de Breede Beek
• Het Hart van Holland

Stichting Citymarketing werkt aan concrete doelen voor citymarketing

Afgelopen tijd hebben ongeveer 700 Nijkerkers meegedaan aan een 0-meting over citymarketing. Citymarketeer Machteld Beekhuis zal op basis hiervan binnenkort met een meerjarenstrategie en plan komen waarin staat wat we de komende jaren met citymarketing voor en in Nijkerk willen bereiken.

In de tussentijd zit de Stichting Citymarketing Nijkerk niet stil. Op allerlei manieren besteedt PR-medewerker Arnold Polinder aandacht aan evenementen in Nijkerk (zie de facebookpagina van Lekker Nijkerk). Ook waren Arnold en Machteld aanwezig op de Uitmarkt en hebben zij verschillende evenementenorganisatoren gesproken over wat de citymarketingorganisatie voor hen kan betekenen.

Binnenkort staan onder andere op de rol:

  • In november: een typisch “Lekker Nijkerk” event in samenwerking met de Nijkerkse middelbare scholen en de horeca. Binnenkort hierover meer informatie. Houd facebook en de website in de gaten!
  • Vanaf januari: Een welkomstpakket voor nieuwe inwoners en bezoekers, met Nijkerkse producten en leuke informatie om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken voor het centrum van Nijkerk Centrum.
  • Een (offline) evenementenkalender. Binnenkort kun je op verschillende locaties in de stad (bibliotheek, gemeentehuis, horeca, sportclubs) een vrolijke evenementenkalender meenemen.

Dit is uiteraard niet alles. De komende maanden zul je ‘Lekker Nijkerk’ ook in het straatbeeld steeds meer tegenkomen.

Meer informatie: https://www.facebook.com/lekkernijkerk/ en via onze website https://lekkernijkerk.nl

Stichting Citymarketing Nijkerk van start

Op 31 mei is de Stichting Citymarketing Nijkerk van start gegaan. De Stichting gaat Nijkerk  ‘op de kaart te zetten’ met de positionering Lekker Nijkerk – Stad vol Smaak. Met de oprichting van de Stichting wordt het Citymarketing werk voor Nijkerk geprofessionaliseerd en minder afhankelijk van vrijwilligers. Er zullen in eerste instantie een ervaren City-marketeer en een marketingcommunicatie medewerker aangetrokken worden, die in overleg met het bestuur een marketingplan zullen maken en uitvoeren.
Keuze

Lekkernijkerk.nl

Tegelijkertijd is er nu de website lekkernijkerk.nl. Hier presenteert Lekker Nijkerk zich aan de buitenwereld. Het is de bedoeling dat dit mettertijd DE website wordt waar alle informatie over Nijkerk te vinden is. Naast de UIT- agenda staat hier informatie over de stad Nijkerk, de musea en andere bezienswaardigheden, wat er te doen is in de omgeving van Nijkerk, enz. Een groot gedeelte van de website is gereserveerd voor de ondernemers van de binnenstad. Winkels, horecagelegenheden, ambachten enz. krijgen een speciale pagina om hun bedrijf te presenteren aan de potentiële bezoeker van de stad.

p

p
Sterk merk Nijkerk

Hoe zetten we Nijkerk op een duidelijke en onderscheidende manier op de kaart? We willen tenslotte een herkenbaar Nijkerk, aantrekkelijk voor inwoners, recreanten, toeristen en bedrijven!

Met ondersteuning van een gespecialiseerd bureau, Dietz communicatie, zijn we op zoek gegaan naar het verhaal van Nijkerk. Waar staat Nijkerk voor? Wie komt er naar onze binnenstad en waarom? We hebben een diversiteit aan mensen gesproken, 80 in totaal, “gewone inwoners”, politici, bestuurders, ondernemers, docenten, journalisten, kunstenaars, scholieren, enzovoort.

Uit deze gespreken kwam naar voren dat Nijkerk vooral opvalt door het thema “voeding”. Al van ouds her heeft Nijkerk zeer sterk voortgeborduurd op alles wat met voedsel te maken heeft. Op dit moment zijn er grote voedselproductie bedrijven in Nijkerk gevestigd. Nijkerk maakt deel uit van Regio FoodValley en ongeveer de helft van alle voeding-gerelateerde werkgelegenheid in de Regio FoodValley bevindt zich in Nijkerk. En natuurlijk zijn we trots op de hoge kwaliteit van onze voeding-gerelateerde detailhandel en horeca.

Zo kwamen we op het thema “Circle of Food”:  onderscheidend, relevant  en heel veelzijdig toepasbaar.

We hebben deze keuze breed besproken in de samenleving. De reacties waren over het algemeen enthousiast. En de gesprekken leverden ook creatieve ideeën op hoe we verder kunnen gaan met dit thema.

De komende periode gaan we aan de slag met een logo, slogan en huisstijl. We zullen de samenleving daarbij betrekken. Ook willen we toewerken naar professionele citymarketing. Het creëren van een merk gebeurt nu eenmaal niet op korte termijn. Hiervoor is lange adem en volharding nodig.