Aantrekkelijk en gastvrij

Voor de komende drie jaar hebben we als doel dat er in de binnenstad een aantrekkelijker ondernemersklimaat ontstaat. Dit zal blijken uit de aanwezigheid van nieuwe detailhandel en andere dienstverleners. Naast grote winkelketens zijn er nieuwe en vernieuwde kleine specialisten, winkels en horeca met een bijzonder aanbod bijgekomen. De leegstand is terug gedrongen.

We streven er ook naar dat het aantal bezoekers van de binnenstad over drie jaar is toegenomen. Daarvoor komen er betere verbindingen, betere informatievoorziening en een aantrekkelijker aanbod. Ook de verblijfsduur is langer geworden. Bezoekers blijken namelijk heel tevreden over het gastheerschap, de klantbeleving en de servicegerichte benadering van ondernemers en cultuuraanbieders.

Onze acties zijn gericht op:

  • een aantrekkelijk ondernemersklimaat in de binnenstad
  • meer bezoekers naar de binnenstad trekken
  • arrangementen
  • gastvrijheid/hospitality
  • (nieuwe) gemaksdiensten

Digitale entree borden

Nijkerk heeft veel te bieden, maar (te) veel mensen weten dat nog niet òf weten dat niet op het juiste moment. Wij willen daarom een kwaliteitsslag in communicatie maken. Een van de dingen die daarbij zou kunnen helpen zijn (aantrekkelijke)  digitale entreeborden, ter vervanging van de huidige strook bordjes onder de plaatsnaamborden van Nijkerk.

Lees meer over dit voorstel in bijgaande notitie.